مشخصات احتمالی Galaxy S21 EF

۳۰ شهریور ۱۴۰۰

مشخصات احتمالی Galaxy S21 EF

در این وبلاگ، تمامی مشخصات و ویژگی های احتمالی یکی دیگر از اعضای خانواده گلکسی اس 21 را بررسی خواهیم کرد.

طبق گزارشات گلکسی اس 21 FE، نسخه ضعیف‌شده سری گلکسی اس 21، قرار است به زودی عرضه شود. اما، در حال حاضر این گوشی هوشمند در بین کاربران و طرفداران دنیای فناوری مورد بحث بوده است. به علاوه، برخی از مشخصات فنی و طراحی گلکسی اس 21 FE، نیز در لیست‌ها و گواهی‌های مختلفی دیده شده است. مشخصات احتمالی گلکسی اس 21 FE که تا به امروز فاش شده است را بررسی می‌کنیم تا دید کلی بهتری نسبت به جدیدترین گوشی هوشمند سامسونگ به دست بیاوریم.
طراحی و نمایشگر
گوشی سامسونگ گلکسی اس 21 FE از طراحی مشابه گلکسی اس 21 که امسال عرضه شد بهره می‌برد. جنس بدنه گلکسی اس 21 FE نیز به مانند گلکسی اس 20 FE و گلکسی اس 21 از پلاستیکی است که بر اساس ادعای سامسونگ حس شیشه را به کاربر القا می‌کند ولی از پنل پشتی شیشه‌ای استحکام بسیار بیشتری دارد. طبق شایعات، گلکسی اس 21 FE از نمایشگر امولد فول اچ‌دی پلاس 6.5 اینچی بهره می‌برد که با نرخ نوسازی 120 هرتزی و سنسور اثرانگشت قرار گرفته درون نمایشگر تجربه کاربری خوبی را به همراه دارد. همچنین گلکسی اس 21 FE با گواهی ضدآب IP68 روانه بازار میشود که از این نظر نیز به مانند عضو قوی‌تر خانواده اس 21 است.
دوربین‌
طبق رندر ها و تصاویر منتشر شده، گلکسی اس 21 FE مجهز به دوربین سه گانه که از یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری تشکیل شده است. به علاوه، در قاب جلویی گلکسی اس 21 FE یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی هم دیده می‌شود که در مرکز بالای نمایشگر و به صورت پانج هل قرار گرفته است.
سخت‌افزار و نرم‌افزار
گلکسی اس 21 FE در گواهی‌های مختلفی دیده شده است و همچنین به دفعات در بنچمارک گیک بنچ مشخصات اصلی آن لو رفته است. طبق این اطلاعات، گلکسی اس 21 FE در دو نسخه عرضه خواهد شد که یک نسخه با تراشه اسنپدراگون 888 و نسخه دیگر با تراشه اگزینوس 2100 عرضه خواهد شد. طبق گفته های این شایعات، نسخه اسنپدراگون گلکسی اس 21 FE در ایالات متحده و نسخه اگزینوس 2100 در سایر مناطق مانند هند و اروپا عرضه خواهد شد. در هر صورت، هر دو مدل تراشه گلکسی اس 21 FE با حافظه رم 8 گیگابایتی همراه خواهد بود و این گوشی هوشمند در دو نسخه حافظه ذخیره‌سازی 128 و 256 گیگابایتی عرضه خواهد شد. در بخش نرم‌افزار، گلکسی اس 21 FE اندروید 11 را به همراه رابط کاربری One UI 3.1 اجرا خواهد کرد و به احتمال زیاد اندورید 12 را دریافت می‌کند. تمام این مجموعه سخت و نرم‌افزاری از باتری 4500 میلی‌امپر ساعتی تغذیه می‌کند که از شارژ سریع 25 واتی و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. البته باید اشاره کرد که گلکسی اس 21 FE با شارژر عرضه نخواهد شد.
قیمت و رنگ‌بندی
گلکسی اس 21 FE در نیمه اول مهر رسما معرفی خواهد شد و پیش فروش از آن از 28 مهر آغاز خواهد شد. براساس تصاویر به دست آمده از گلکسی اس 21 FE، این گوشی هوشمند در چهار رنگ بنفش، سبز روشن، خاکستری و سفید عرضه خواهد شد. در نهایت باید در نظر داشت که هنوز قیمت دقیق گلکسی اس 21 FE مشخص نشده است ولی احتمال دارد قیمت آن صد دلار کمتر از گلکسی اس 21 یعنی حدود 700 دلار باشد.