آیفون 12 به لنز های بسیار پیشرفته مجهز خواهد شد

۱۴ تیر ۱۳۹۹

آیفون 12 به لنز های بسیار پیشرفته مجهز خواهد شد

همانطور که میدانید ممکن است که برخی از مدل های آیفون ۱۲ با کمی تأخیر روانه ی بازار بشوند و این قضیه تقریباً توسط تمام تحلیلگران و افشاگران تأیید شده است. به تازگی تحلیلگر مشهور یعنی مینگ چی کو اعلام کرده است که اپل برای دوربین آیفون ۱۲ از لنزهای بسیار پیشرفته ی Largan استفاده خواهد کرد.

آیفون 12 به لنز های بسیار پیشرفته مجهز خواهد شد

همانطور که میدانید ممکن است که برخی از مدل های آیفون ۱۲ با کمی تأخیر روانه ی بازار بشوند و این قضیه تقریباً توسط تمام تحلیلگران و افشاگران تأیید شده است. به تازگی تحلیلگر مشهور یعنی مینگ چی کو اعلام کرده است که اپل برای دوربین آیفون ۱۲ از لنزهای بسیار پیشرفته ی Largan استفاده خواهد کرد، اما تأمین این لنزها کمی به تأخیر خورده است. تأخیر در تولید شدن قطعات باعث میشود که مدل هایی که همچنان هم از برنامه عقب هستند با تأخیر بیشتری عرضه شوند. انتظار می‌رود که اپل در پاییز سال جاری چهار مدل از گوشی آیفون ۱۲ را عرضه کند. آیفون ۱۲ اولین گوشی از این سری خواهد بود که در دوران شیوع کرونا روانه ی بازار خواهد شد و احتمالاً به صورت محدود به فروش خواهد رسید. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که بحران کروناویروس میتواند بر روی میزان فروش این گوشی نیز تأثیر بگذارد چرا که اقتصادی جهانی در حال حاضر اصلاً وضعیت خوبی ندارد. سری آیفون ۱۲ شامل چهار مدل خواهد بود که نمایشگرهایی در رنج ۵.۴ و ۶.۷ اینچی خواهند داشت. پنل این نمایشگرها از نوع OLED خواهد بود و همچنین این گوشی های اولین آیفون های  5Gاپل خواهند بود. آیفون ۱۲ اولین گوشی این کمپانی کوپرتینویی است که بعد از آیفون X از یک طراحی جدید برخوردار می‌شود که شباهت زیادی به طراحی آیفون ۴ و آیپد پرو خواهد داشت. همچنین گوشی های سری آیفون ۱۲ برای اولین بار در جهان به یک تراشه ی ۵ نانومتری مجهز خواهند شد. اخیراً نیز اخباری منتشر شده است مبنی بر اینکه این آیفون های جدید بدون ایرپاد و شارژر عرضه خواهند شد. بر اساس شایعات، قیمت مدل پایه ی آیفون ۱۲ چیزی حدود ۶۴۹ دلار خواهد بود. در چند سال اخیر ندیده بودیم که قیمت یک آیفون جدید تا این حد پایین باشد. و در نهایت اشاره کنیم که ارزان ترین مدل آیفون از حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی برخوردار خواهد بود. این یک طرح کلی از چیزی است که از آیفون ۱۲ انتظار داریم. در کل ما نسبت به دو مورد کاملاً مطمئن هستیم. آیفون ۱۲ به یک تراشه ی بسیار قوی تر مجهز خواهد شد و همچنین دوربین شگفت انگیزی خواهد داشت.مینگ چی کو در جدیدترین یادداشت خود به پیشرفت های دوربین آیفون ۱۲ اشاره کرده است. شایان ذکر است که به لطف منابع آگاه داخلی، مینگ چی کو تا به حال سابقه ی بسیار درخشانی در افشای اطلاعات محصولات اپل داشته است.کو می‌گوید که کمپانی Largan لنزهای دوربین پیشرفته ای را برای اپل تأمین خواهد کرد، اما این لنزها بر خلاف سال‌های قبلی کمی دیرتر به دست اپل می‌رسند. باید به این نکته اشاره کنیم که Largan پیش تر نیز لنزهای گوشی های آیفون را تأمین کرده بود.

در گزارش جدید مینگ چی کو آمده است که تولید گوشی های جدید اپل با تأخیر ۴ الی ۶ هفته ای همراه شده است. به احتمال زیاد شیوع کروناویروس دلیل اصلی این اتفاق است. به دلیل تأخیر تولید لنزها توسط Largan، بالاترین میزان فروش آیفون ۱۲ در ماه اکتبر خواهد بود و به همین دلیل است که بسیاری از تحلیلگران معتقدند که برخی از مدل های آیفون ۱۲ کمی دیرتر عرضه خواهند شد.در یادداشت جدید کو مشخص نشده است که لنزهای پیشرفته ی آیفون ۱۲ دقیقاً چه ویژگی‌هایی دارند. با این حال او اعلام کرده است که دوربین مدل ۶.۷ اینچی با بهبودهای فراوانی همراه خواهد بود که از جمله این بهبودها میتوانیم به سنسورهای بزرگتر اشاره کنیم که می‌توانند نور بیشتری را جذب کنند. گفتنی است که چینش دوربین در مدل های مختلف آیفون ۱۲ متفاوت خواهد بود. مدل های ارزان و معمولی به سیستم دوربین دوگانه مجهز خواهند شد ولی مدل های پرو از سیستم دوربین سه گانه برخوردار خواهند بود. همچنین اپل برای مدل های پرو از سنسور LIDAR استفاده خواهد کرد که آن را در آیپد پرو ۲۰۲۰ نیز دیده بودیم.کو پیش تر گفته بود که مدل های ۵.۴ و ۶.۱ اینچی آیفون ۱۲ در ماه سپتامبر وارد فاز تولید انبوه میشوند اما تولید مدل ۶.۷ اینچی به ماه اکتبر موکول خواهد شد.

 

منبع: BGR