انتشار رندرهایی از آیفون 14

۱۸ شهریور ۱۴۰۰

انتشار رندرهایی از آیفون 14

اخیرا، جان پراسر که در سال گذشته با لو دادن اطلاعات گجت‌های معرفی نشده برای خودش کسب شهرت کرده، اولین تصاویر رندر از گوشی آیفون 14 اپل را منتشر کرد.

اخیرا، جان پراسر در سال گذشته با لو دادن اطلاعات گجت‌های معرفی نشده برای خودش کسب شهرت کرده، اولین تصاویر رندر از گوشی سال آینده اپل، یعنی آیفون 14 را منتشر کرد. عکس های منتشر شده، جزئیات طراحی این گوشی را نشان می‌دهند که جان پراسر و تیمش، آن‌ها را از روی عکس‌های واقعی که از این گوشی به دست‌شان رسیده ساخته‌اند. چندی پیش اپل از برگزاری مراسم بعدی خودش در تاریخ ۲۳ شهریور خبر داده بود که احتمال میدهیم آیفون 13 در آن معرفی شود. تصاویر رندر منتشر شده هم نشان می‌دهند که آیفون 14 قرار است بالاخره ناچ را کنار بگذارد و با دوربین سلفی پانچ هول عرضه شود. دیده میشود که طراحی این گوشی هم تا حد زیادی شبیه به آیفون 4 خواهد بود.
طبق گفته های جان پراسر دلیلی که اپل سراغ این طراحی برای گوشی بعدی خود خواهد رفت این است که بتواند شکایت کاربرانش را پاسخ دهد. کاربران زیادی هستند که ناچ را یک نقطه ضعف در طراحی آیفون‌ها می‌دانند که حتی در نسل بعدی که هفته آینده معرفی می‌شود هم همچنان حاضر خواهد بود؛ البته کمی کوچک‌تر. اما با این طراحی جدید، نه تنها دیگر ناچ وجود ندارد بلکه بیرون زدگی دوربین هم به طور کامل رفع شده تا سطح پشتی گوشی کاملا صاف و یک‌دست شده باشد.  یک نکته قابل توجه دیگر، این رندرها بر اساس نسخه طلایی رنگ این گوشی ساخته شده‌اند و باقی رنگ‌های به اشتراک گذاشته شده، ممکن است در محصول نهایی حاضر نباشند. نکته دیگر هم که در این تصاویر مربوط به مدل آیفون 14 پرو مکس هستند و ممکن است مدل‌های دیگر، طراحی متفاوت یا جزئیات متفاوتی در طراحی خود داشته باشند.
خصوصیتی که بیشتر از همه ما را یاد آیفون 4 می‌اندازد، بازگشت دکمه‌های دایره‌ای شکل برای کم و زیاد کردن صداست. فریم استیل هم گفته شده که در این گوشی جای خود را به فریم تیتانیومی می‌دهد که پوشش مات دارد تا بیشتر شبیه به آیفون 4 باشد. شیشه‌های پنل پشتی و جلویی هم از این فریم تیتانیومی بیرون زده‌اند تا باردیگر شبیه به گوشی افسانه‌ای آیفون 4 باشند. البته این را هم باید بدانید که جان پراسر همیشه در شایعه‌هایی که گفته سابقه خوبی نداشته است. بزرگ‌ترین مثال آن هم مراسم WWDC امسال است که او گفته بود در این مراسم «حتما» شاهد معرفی مک بوک پرو 14 و 16 اینچی جدید خواهیم بود که این چنین نشد. اما خب در مورد لو دادن تصاویر این چنینی و این رندرها، سابقه قابل قبولی دارد. بارزترین نمونه آن، رندرهای پیکسل 6 بود که درست از آب درآمدند. این یعنی هنوز نمی‌توان با تایید صد درصدی گفت که آیفون 14 مشابه عکس‌های منتشر  خواهند بود اما بعید هم نیست شاهد این طراحی باشیم. در مورد خود آیفون 14 نیز باید بگوییم که این اولین بار نیست که شایعه‌ای در مورد آن می‌شنویم؛ پیش‌تر مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور اپلی گفته بود که اپل در آیفون 14 از دوربین 48 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد تا بتواند فیلم‌برداری 8K را به آیفون سال 2022 بیاورد.