پایان رنگ ثابت برای دنیای موبایل ها

۱۷ شهریور ۱۳۹۹

پایان رنگ ثابت برای دنیای موبایل ها

هر وقت صحبت از نوآوری جدید بوده کمپانی‌های چینی اولین نفراتی بوده‌اند که در این زمینه پیش قدم شده‌اند و ریسک این کار را به جان خریده‌اند. گوشی تغییر رنگ دهنده Vivo نیز اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که از این قابلیت استفاده کرده است.


هر وقت صحبت از نوآوری جدید بوده کمپانی‌های چینی اولین نفراتی بوده‌اند که در این زمینه پیش قدم شده‌اند و ریسک این کار را به جان خریده‌اند. گوشی تغییر رنگ دهنده Vivo نیز اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که از این قابلیت استفاده کرده است و باید دید که Vivo با رونمایی از این دستگاه چه واکنشی از سمت بررسی کنندگان مختلف دریافت خواهد کرد. گوشی‌های هوشمند همیشه در هنگام رونمایی در چند رنگ مختلف و ثابت عرضه می‌شوند و خبری از رنگ شخصی سازی شده برای یک کاربر نیست. البته استفاده از برچسب مثل کمپانی‌های DBrand می‌تواند به طور کلی شکل دستگاه شما را تغییر بدهد اما به صورت پیشفرض خبری از رنگ خاص برای یک کاربر از سوی کمپانی تولید کننده تلفن همراه نیست.
این موضوع مشکلاتی از جمله علاقه به دو رنگ را نیز برای کاربران نیز به وجود خواهد آورد. خیلی از مواقع دو رنگ بندی یک دستگاه بسیار برای کاربران جذاب است اما برای داشتن هر دو رنگ باید هزینه دو برابری نیز پرداخت نمایید و همین موضوع برای تلفن‌های همراه پرچمدار هزینه بالای 2000 دلار را در بر خواهد داشت و از سوی دیگر اگر قصد یک گوشی هوشمند 500 دلاری را داشته باشید با هزینه 500 دلاری دیگر برای خرید یک رنگ بندی دیگر منطقی است که 1000 دلار خود را برای خرید یک گوشی هوشمند پرچمدار هزینه کنید. ویوو قصد دارد تا این موضوع را برای همیشه حل کند.
کمپانی ویوو با انتشار ویدیو در Weibo اقدام به نشان دادن گوشی هوشمند جدید خود کرده است. این دستگاه با پنل پشت شیشه‌ای وارد بازار خواهد شد و تمام پشت دستگاه قادر به تغییر رنگ است. قبلا شاهد این موضوع در دستگاه‌هایی مثل Galaxy Note 10 و رنگ خاص آن بوده‌ایم اما رنگ این گوشی با توجه به تابش نور تغییر می‌کرد ولی گوشی Vivo قادر است به طور کامل بدون نیاز به تابش نور یا زاویه خاص رنگ خود را تغییر بدهد. این تکنولوژی تازه نیست و قبلا شاهد استفاده از این مورد در گوشی وان پلاس نیز بوده‌ایم اما وان پلاس از قابلیت الکترومیک برای پنهان کردن دوربین پشت خود استفاده کرد و خبری از تغییر رنگ کل پنل پشتی دستگاه نبوده است.ویوو ادعا می‌کند که استفاده از این ویژگی باعث خواهد شد تا کاربر بتواند در لحظه اقدام به تغییر رنگ دستگاه خود بکند و اگر گوشی تغییر رنگ دهنده Vivo بتواند این مورد را به خوبی بر روی خود پیاده سازی کند باید شاهد فروش بسیار بالا این دستگاه باشیم. البته معیارهای دیگری نیز برای فروش خوب این تلفن وجود دارد اما احتمال زیاد ویوو از این ویژگی بر روی یکی از دستگاه‌های پرچمدار خود استفاده کند تا کاربران بدون نیاز به فکر کردن و ریسک خرید دستگاه میانرده اقدام به خرید این دستگاه کنند.

 

منبع:http://tnews.ir/site/ecb4172977624.html