شیائومی ، صدر جدول بزرگ‌ترین تولیدکنندگان موبایل

۱۱ مرداد ۱۴۰۰

شیائومی ، صدر جدول بزرگ‌ترین تولیدکنندگان موبایل

برند شیائومی درطی این سالها مشغول به معرفی و رونمایی چندین مدل گوشی از چند برند مختلف تحت مالیکت خود بوده است و در حال حاضر مشخص شده که این تلاش شیائومی برای ارائه گوشی‌های هوشمند بی نتیجه نبوده است.

شرکت شیائومی پس از عبور از اپل، صدر جدول بزرگ‌ترین تولیدکنندگان موبایل یعنی سامسونگ را نشانه گرفته است. براساس آمار منتشر شده توسط Canalys ، مشخص شد که شیائومی در چهارماهه دوم سال میلادی جاری با عبور از اپل، در جایگاه دوم بازار گوشی‌های هوشمند قرار گرفته است. در حال حاضر در گزارشی که دیروز این شرکت آماری منتشر کرده، معلوم شد شیائومی فاصله چندانی با جایگاه اول یعنی شرکت سامسونگ ندارد و به زودی صدر جدول را در اختیار خود درمی‌آورد. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که سامسونگ با فروش حدود 58 میلیون گوشی هوشمند در چهارماهه دوم سال میلادی و با داشتن 18 درصد از سهم بازار موبایل همچنان در جایگاه اول قرار گرفته است. شیائومی نیز با عرضه و فروش 52.8 میلیون گوشی هوشمند در مدت زمان مشابه و سهمی معادل 17 درصد از بازار موبایل در تعقیب سامسونگ است. با استناد به این اطلاعات، شیائومی تنها 1 درصد تا صدر جدول فاصله دارد که با توجه به عرضه گوشی‌های متعدد از طرف این شرکت در چهارماهه سوم سال میلادی جاری به زودی شاهد حضور شیائومی در صدر خواهیم بود.
گفته میشود که برند شیائومی با رشد سالانه 83 درصد در مقابل رشد سالانه 8 درصدی سامسونگ و باقی سه تولیدکننده برتر یعنی اپل، اوپو و ویوو شانس خیلی زیادی برای تصاحب بازار گوشی‌های هوشمند دارد البته ذباید در نظر داشت که ده روز دیگر در 20 مرداد مراسم رونمایی محصولات سامسونگ یعنی آنپکد برگزار خواهد شد و از گلکسی زد فلیپ 3 و گلکسی زد فولد 3 در این رویداد رونمایی خواهد شد و مشخص است که سامسونگ حساب ویژه‌ای روی محصولات خاص و جدید خود باز کرده است. در هر صورت، واضح است که شیائومی با ورود به بازارهای مختلف و با تمرکز ویژه روی عرضه گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه مانند برند ردمی، برنامه‌ای بلند مدت برای تصاحب صدر جدول بازار گوشی‌های هوشمند دارد. البته به دلیل مشکلاتی مانند کمبود در تولید پردازنده و تراشه ممکن است این برنامه شیائومی به مشکل برخورد کند زیرا تا همین امروز هم اکثر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند با مشکلات مختلفی در بخش تولید روبرو بوده‌اند و حتی پارسال آیفون هم با تاخیر یک ماهه به بازار معرفی و عرضه شد.
 باید به سه عضو دیگر جدول پنج تولیدکننده برتر یعنی اپل، اوپو و ویوو اشاره کرد. اپل با فروش 45.7 میلیون گوشی هوشمند و سهمی معادل 14 درصد از بازار در جایگاه سوم ایستاده است. از آن سو، اوپو و ویوو با فروش به ترتیب 32.6 و 31.2 میلیون گوشی هوشمند و داشتن 10 درصد از بازار مویابل به ترتیب در جایگاه چهارم و پنجم قرار گرفته اند.